JAK ZDOBYĆ KLIENTELĘ JAKO STYLISTA PAZNOKCI: CZĘŚĆ 1

Niezależnie od tego, czy jesteś stylistą paznokci pracującym w salonie, czy też planujesz otwarcie własnego salonu, pozyskanie klientów jest jedną z najważniejszych rzeczy, ponieważ to właśnie od nich pochodzą pieniądze na opłacenie rachunków i to im będziesz mógł wyrazić swój kunszt i doświadczenie jako stylista paznokci.

Stworzenie dużej bazy klientów jest stałym planem marketingowym, który technik paznokci lub właściciel salonu powinien rozpocząć jeszcze przed uzyskaniem licencji manikiurzystki lub przed otwarciem salonu paznokci. Ten plan marketingowy składa się z pięciu etapów
:




RefleksjaBadaniaRedukcjaPrzywrócenieReferencjeWspółpracują





one ze sobą





w celu zbudowania głównej bazy klientów w danym obszarze lokalnym.





Pozostała część tego artykułu będzie dotyczyć pierwszej fazy planu marketingowego technika paznokci, który ma na celu przyciągnięcie nowych klientów i sprawienie, że będą oni wracać do nas ponownie.

Refleksja: musisz być najlepszym stylistą paznokci

Klienci muszą wiedzieć, że jesteś jednym z najlepszych stylistów paznokci, z jakimi kiedykolwiek się zetknęli.

Jeśli chcesz stworzyć i utrzymać dużą bazę klientów jako technik paznokci, musisz być znacznie lepszy niż przeciętny pod względem jakości wykonania, relacji z klientem, komunikacji, zanim spróbujesz przyciągnąć nowych klientów. Musisz myśleć o sobie jako o jednym z najlepszych techników paznokci, którzy posiadają te cechy w Twojej okolicy, w której pracujesz lub zamierzasz otworzyć swój salon paznokci, abyś mógł wyróżnić się na tle konkurencji.

Jeśli nie jesteś najlepszym technikiem paznokci, będziesz świadczyć słabe usługi, gdy jesteś zajęty i spieszysz się. Jeśli klienci czekają na Ciebie, podczas gdy Ty pracujesz nad klientem, nie będziesz świadczyć najlepszych usług, ponieważ się spieszysz i możesz pominąć pewne drobne czynności, które uniemożliwią Ci świadczenie najlepszych usług.

Należypamiętać, że najlepszy technik paznokci może zawsze wykonać najlepszą usługę szybko, podczas gdy najszybszy technik paznokci nie może sprawić, że szybka usługa będzie najlepsza. Klient zawsze może stwierdzić, że technik paznokci spieszy się, a to nie jest to, co chcesz, aby klient myślał o tobie.

Aby spełnić ten warunek wstępny, musisz poznać wszystkie najważniejsze i najpopularniejsze usługi związane z paznokciami. Zapoznaj się z nimi dogłębnie i ćwicz, aż będziesz czuć się pewnie i komfortowo wykonując każdą usługę.

Klienci przychodzą do Ciebie po najlepsze usługi

Przede wszystkim, jak w każdym innym zawodzie, technik paznokci musi być bardzo kompetentny i znać się na wszystkich aspektach usług związanych z paznokciami i biznesu usługowego, zanim spróbuje zbudować jakąkolwiek bazę klientów. Nikt nie wróci na drugą wizytę, jeśli usługi nie są wyjątkowe lub nie zasługują na ponowną wizytę. Żaden technik paznokci nie świadczy najlepszych usług przez cały czas. Dobry stylista paznokci z dużą bazą klientów jest wskazówką, że potrafi on ograniczyć liczbę złych zdarzeń do minimum.

Najlepszy stylista paznokci ciągle uczy się nowych rzeczy

Klienci muszą wiedzieć, że zawsze jesteś na bieżąco.

Tak jak w każdej innej branży, tak i w branży paznokciowej produkty i usługi stale się ulepszają. Musisz być na bieżąco z nowymi trendami, abyś mógł oferować te nowe produkty i usługi swoim klientom.

W przeciwnym razie będą oni mieli wrażenie, że świadczysz tylko stare usługi, nie oferujesz nic nowego ani ekscytującego. Pójdą więc gdzie indziej, gdzie będą mogli skorzystać z najnowszych trendów lub produktów, a Ty stracisz klienta.

Najlepszy technik paznokci jest zawsze czysty i bezpieczny

Jednym z pierwszych tematów szkolenia dla manicurzystów jest higiena w salonie i bezpieczeństwo klientów podczas wykonywania usług związanych z paznokciami. Dobry technik stylizacji paznokci musi posiadać pełną wiedzę na temat czyszczenia, dezynfekcji i dezynsekcji miejsca pracy i sprzętu do pielęgnacji paznokci. Wymaga to codziennego sprzątania salonu pielęgnacji paznokci przy użyciu odpowiedniego środka odkażającego lub dezynfekującego oraz przestrzegania procedury czyszczenia sprzętu do pielęgnacji paznokci po użyciu go u każdego klienta.

Nieprzestrzeganie procedur czyszczenia i dezynfekcji sprawi, że salon paznokci stanie się miejscem rozprzestrzeniania zarazków, bakterii i innych zakaźnych wirusów od jednego klienta do drugiego, a to właśnie technik paznokci jest za to odpowiedzialny.

Bez względu na to, jak dobrze potrafisz zrobić paznokcie, nikt nie chce siedzieć w miejscu, które jest brudne i zakurzone, ponieważ wyobraża sobie, że może dojść do zakażenia dłoni, stóp i skórek.

Najlepszy technik stylizacji paznokci stworzy czyste i bezpieczne środowisko pracy, które będzie pierwszym wrażeniem w umyśle klienta po tym, jak usiądzie on do wykonania usługi stylizacji paznokci.

Świetne relacje z klientami

Klienci muszą myśleć, że masz świetną relację z klientemDobra relacja z klientem
lub obsługa klienta jest ważną częścią budowania klienteli w zawodzie technika paznokci. Klienci mają różne kształty i rozmiary, jeśli chodzi o osobowość. Trzeba umieć spokojnie i profesjonalnie radzić sobie z sytuacjami, które mogą się pojawić w każdej chwili
.

Dyskryminacja, stronnicze opinie, obmawianie kogoś za plecami, plotki nie mają racji bytu w Twoim planie marketingowym, który ma na celu zbudowanie dużej bazy klientów. Radzenie sobie z wszelkimi problemami w sposób uczciwy i ze zrozumieniem, skąd się biorą inne osobowości, pozwoli Ci zaoszczędzić cenny czas na ich późniejsze rozwiązywanie. Złe radzenie sobie z sytuacjami spowoduje, że Twój umysł będzie zamglony i wpłynie to na Twoją zdolność do zapewnienia najlepszej obsługi kolejnym klientom.

Staraj się rozwiązywać wszelkie problemy w sposób konstruktywny, tak aby klient zrozumiał Twój punkt widzenia, co pozwoli Ci osiągnąć szczęśliwy rezultat poprzez znalezienie kompromisu. W końcu niezadowolony klient przełoży się na utratę wielu potencjalnych przyszłych klientów, ponieważ będzie chciał powiedzieć wszystkim, których zna, że Ty się mylisz, a ona ma rację.
Budowanie dużej bazy klientów oznacza również minimalizowanie liczby niezadowolonych klientów do minimum.

Świetna komunikacja

Niezależnie od tego, czy lubisz rozmawiać z ludźmi, czy też uważasz się za osobę nieśmiałą, odpowiednia komunikacja jest niezbędna, aby zapewnić klientowi rozrywkę. Musisz umieć nawiązać rozmowę, aby odwieść klienta od patrzenia w dół na swoje dłonie podczas pracy nad nimi.

Jednym ze sposobów na przygotowanie się do tego jest znajomość najnowszych wydarzeń lub wiadomości z dziedziny ekonomii, mody, przemysłu rozrywkowego itp. w celu prowadzenia krótkich rozmów z klientami. Każdy ma własne zdanie na dany temat, więc najlepszym sposobem na zdobycie zaufania jest bycie słuchaczem, a nie gadułą.

Rozmawianie podczas pracy odciąga uwagę od możliwości zapewnienia klientowi jak najlepszej obsługi. Ponadto ostatnią rzeczą, jakiej pragnie technik paznokci, jest obrażanie klienta, ponieważ próbuje on narzucić mu swój sposób myślenia lub opinię.

Co więcej, zadowolony, płacący klient będzie wracał do Ciebie po kolejne usługi, a nie niezadowolony. Pamiętaj, że Twoim celem jest sprawienie, aby klient był zadowolony ze świadczonych przez Ciebie usług, a nie wypowiadanie się na tematy z nim niezwiązane.

Czasami lepiej jest nie rozmawiać podczas usługi stylizacji paznokci. Nie próbuj wciągać klientki w rozmowę, jeśli wykazuje ona oznaki niechęci do jej rozpoczęcia. Być może jest zmęczona lub ma coś na głowie. Zostaw ją w spokoju.

Wniosek: jak zdobyć klientelę jako technik paznokci wymaga wielu ważnych cech. Łatwo je opanować, jeśli spróbuje się postawić w sytuacji klienta i myśleć jak on. Bez względu na to, jak dobre jest jedzenie w restauracji, nie będziesz chciał jeść w tym miejscu, jeśli widelce, łyżki, serwetki lub stoły są brudne, nie mówiąc już o zabieraniu tam swojej rodziny.

Jeśli uważasz, że musisz popracować nad niektórymi z powyższych cech, zacznij już teraz.

Krótko mówiąc, bez względu na to, jak dobry się uważasz, zawsze jest miejsce na poprawę. Bycie najlepszym nie wystarczy, trzeba nad tym pracować, aby być najlepszym przez cały czas.

Spójrz więc na siebie w lustrze i zadaj to pytanie na głos: Czy jestem wystarczająco dobrym stylistą paznokci, aby zasłużyć na największą bazę klientów?

A odpowiedź powinna brzmieć tak: Tak, ponieważ jestem najlepszą manikiurzystką, jaka istnieje.

Na głos!

Aby przejść do następnego artykułu z tej serii, kliknij na poniższe łącze.

Jak zdobyć klientelę jako technik paznokci - część 2: Badania