JAK ZDOBYĆ KLIENTELĘ JAKO STYLISTA PAZNOKCI: CZĘŚĆ 2

Kolejnym elementem w ciągłym planie marketingowym, jak stworzyć klientelę jako technik paznokci, są badania. Badania w tym planie marketingowym oznaczają dwie odrębne rzeczy: badania i poszukiwania. Badania klientów polegają na określeniu demografii klientów w okolicy, a poszukiwania - na zastosowaniu najbardziej skutecznego planu marketingowego. Po określeniu danych demograficznych klientów, wybór odpowiedniej kampanii reklamowej będzie bardziej produktywny, ponieważ komunikaty reklamowe będą kierowane bezpośrednio do osób, które prawdopodobnie staną się nowymi klientami.

Badania w poszukiwaniu głównych typów klientów

Poznaj swoich klientów

Należy znać dane demograficzne klientów w okolicy, w której chcemy pracować jako stylista paznokci lub myślimy o otwarciu salonu stylizacji paznokci.

Jest to ważne, ponieważ jeśli wydasz dużo pieniędzy na reklamę konkretnego produktu lub usługi, która nie ma zastosowania do przyszłej bazy klientów, nie uzyskasz wysokiej stopy zwrotu. Na przykład, jeśli Twoim lokalnym obszarem docelowym jest miasto emerytów, Twoje wysiłki i dolary na reklamę nie przyniosą klientów, jeśli będziesz próbował sprzedawać, jak dobry jesteś w sztuce paznokci.

Przykładem tego może być fakt, że w okolicy, do której chcesz dotrzeć jest wiele kobiet, które pracują w biurach lub w fabrykach przemysłowych.

Można to sprawdzić w krajowym spisie ludności, lokalnych statystykach, jeżdżąc po mieście lub po prostu robiąc zakupy w sklepie spożywczym.

Niezależnie od tego, co zrobisz, musisz mieć konkretne fakty na poparcie swoich ustaleń. Nie należy zakładać i podawać danych szacunkowych, ponieważ w ten sposób uzyskamy błędne dane, a co bardziej prawdopodobne, zmarnujemy czas i pieniądze, próbując promować produkty lub usługi wśród niewłaściwych typów klientów.

Po ustaleniu bazy klientów, których chcemy pozyskać, należy znaleźć odpowiedni sposób dotarcia do nich.

Poszukiwanie klientów

Wcześnie przedstaw siebie i swoje usługi/biznes

Przed otwarciem działalności należy rozpocząć kampanię reklamową. Poinformuj jak najwięcej osób, że jesteś nowym stylistą paznokci w okolicy, aby następnym razem, gdy będą chcieli skorzystać z usług związanych z paznokciami, mogli przyjść właśnie do Ciebie.

Wszystkie usługi związane z paznokciami są wykonywane w odstępach od 2 do 4 tygodni, więc robiąc to odpowiednio wcześnie, możesz mieć pewność, że przyjdą do Ciebie, kiedy będą gotowe.

Wykonaj ten wstępny krok przynajmniej w miesiącu, w którym otworzysz działalność lub rozpoczniesz ją w nowym miejscu.

Należy ich zachęcić do przyjścia do nas, najczęściej jest to obniżona cena.

W przypadku starszych klientów nie są oni zaangażowani w media społecznościowe i działalność internetową. Najlepszym sposobem na przedstawienie siebie lub swojego salonu jest tradycyjna reklama.

Rozdawanie ulotek lub kuponów, rozpoczynanie rozmowy z ludźmi przy kasie, uzupełnianie ich paznokci i wstawianie "przy okazji, ja też jestem stylistką paznokci" lub "otworzę salon niedaleko stąd..." i rozdawanie materiałów reklamowych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób zdobędziesz kilku klientów.

W przypadku młodszych typów klientów, którzy spędzają dużo czasu w Internecie, kampania reklamowa w Internecie pomoże Ci dotrzeć do tej bazy klientów skuteczniej niż tradycyjna.

Zadbaj owidoczność siebie i swojego salonu paznokci w Internecie już w dniu podjęcia decyzji o rozpoczęciu działalności. Załóż konta na wszystkich portalach społecznościowych, aby wcześnie zaistnieć w sieci. Są one darmowe, ale stanowią świetny sposób na zaprezentowanie siebie lub swojego salonu w sieci.

Żółte strony w formie książkowej odchodzą do lamusa, a ich miejsce zajęły żółte strony internetowe. Zarejestruj swoją firmę we wszystkich wyszukiwarkach, aby ludzie szukający lokalnego salonu pielęgnacji paznokci mogli zobaczyć Twoją firmę. Wielu właścicieli salonów pomija ten krok, zakładając, że wpis ich firmy odbywa się bez żadnej rejestracji z nich, ale wpis firmy będzie dostępny online w odpowiednich kategoriach tylko wtedy, gdy się zarejestrujesz i wybierzesz je.

Zdjęcie warte jest tysiąca słów

Zdjęcia Twoich paznokci, końcowego manicure, pedicure i sztucznych paznokci takich jak akryl, SNS lub lakier żelowy są bezcenną treścią, która odróżnia Cię od konkurencji. Jeśli jeszcze ich nie masz, zacznij gromadzić ich jak najwięcej podczas pracy.

Zdjęcia te będą również stanowiły kolekcję, do której będą mogli zajrzeć przyszli klienci, gdy będą szukali konkretnego wzoru lub kształtu. Posiadanie tej kolekcji zdjęć dostępnych w pierwszych dniach pracy w nowym salonie wzbudzi zaufanie klientów do Twoich umiejętności i doświadczenia.

Są one również dostępne w Internecie, więc nowi klienci mogą je zobaczyć i mogą być pod wrażeniem liczby sztuk paznokci lub wzorów, które stworzyłeś. To może sprawić, że niektórzy z nich staną się Twoimi nowymi klientami.

Załóż blog dla siebie lub stronę internetową dla swojego salonu pielęgnacji paznokci

Jeśli pracujesz jako technik paznokci w jakimś salonie, posiadanie własnego bloga jest korzystne.

Będziesz mógł zapisać wszystkie informacje, sztuki, które stworzyłeś, wszystkie zestawy paznokci, które zrobiłeś dla swoich klientów teraz mają miejsce w Internecie, aby każdy mógł je zobaczyć. Blog jest rodzajem dziennika lub zeszytu, w którym można umieszczać wszystkie swoje prace jako technik paznokci. Ludzie mogą Cię podziwiać, uczyć się i wchodzić z Tobą w interakcje. Twoja obecność w Internecie sprawi, że Ty i Twoja praca dotrzecie do znacznie większej liczby odbiorców. Może ona być tak duża, że będziesz mógł na niej zarabiać pieniądze. Dowodów jest wiele. Wystarczy wejść na youtube i przekonać się samemu.

Jeśli otwierasz nowy salon, stworzenie dla niego strony internetowej ma wiele zalet.

Strona internetowa jest w zasadzie witryną sklepu online, z której ludzie mogą zobaczyć wszystkie usługi, które oferujesz i jak wygląda Twój salon. Możesz również podkreślić to, co robisz najlepiej, co zrobi wrażenie na osobach szukających Cię w Internecie. Może to być czystość salonu, rygorystyczne procedury bezpieczeństwa i higieny pracy itp.

Należy wspomnieć o wszystkich problemach, jakie mają lokalni klienci i o tym, jak skutecznie ich unikać lub im zapobiegać.

Nie zapominaj również, że rodzina i przyjaciele to wspaniałe źródło klientów, którzy przyjdą do Ciebie, aby okazać wsparcie pierwszego dnia w nowym miejscu lub w dniu otwarcia salonu.

Postaraj się pokazać siebie i swój salon w Internecie z jak najlepszej strony

Szukając nowych klientów, musisz pokazać się z jak najlepszej strony. Narzędzia internetowe pomogą Ci dotrzeć do dużej liczby przyszłych klientów bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na reklamę, więc upewnij się, że masz jak najlepiej wyglądające strony na wszystkich kontach w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej.

W końcu na zrobienie dobrego wrażenia w sieci masz mniej niż jedną sekundę.

Korzystanie z płatnych reklam w celu pozyskania większej liczby klientów

Jeśli będziesz pracować jako pracownik, salon zajmie się wszystkimi płatnymi reklamami.

Jeśli założysz własny salon, to Ty będziesz płacić za tego rodzaju reklamę. W przeciwieństwie do wszystkich darmowych dróg marketingowych wymienionych powyżej, płatna reklama ma tę zaletę, że pozwala dotrzeć z przekazem do grupy osób, które są nią zainteresowane.

Na przykład, za pomocą kampanii reklamowej na Facebooku, można kierować reklamy do kobiet, które posiadają własne domy i mają dzieci. Ta ukierunkowana reklama jest świetna, ponieważ wykorzystuje pieniądze na reklamę tylko w grupie klientów, którą przyciągasz.

Inną płatną reklamą, która jest bardziej tradycyjna, jest wysyłanie ulotek lub kuponów pocztą. Ten rodzaj kampanii marketingowej pozwoli wysłać wiadomość do każdego domu w określonym obszarze.

Wnioski: Po zidentyfikowaniu swojej głównej bazy klientów poprzez odpowiednie badania, znając wszystkie różne rodzaje sposobów marketingowych, które można wykorzystać do zwiększenia statusu technika paznokci lub nowego salonu i zastosować je wcześnie, będzie w stanie szukać swoich przyszłych klientów znacznie szybciej i zminimalizować czas bezczynności nowego zespołu salonu paznokci.

Po zdobyciu klientów, co trzeba zrobić i powiedzieć dyskretnie, aby dać im znać, że jesteś najlepszym technikiem paznokci, więc będą wracać są wyjaśnione w części III tej serii.

Kliknij na nią, aby wrócić do pierwszego artykułu.